სამოდელო
გაკვეთილის გეგმა
|
გაკვეთილის ავტორი:
|
მარინე ბალაძე
|
|
გაკვეთილის ჩატარების
დრო:
|
27.05.2019
წ
|
|
გაკვეთილის ტიპი:
|
ინოვაციური
|
|
გაკვეთილის ხანგრძლივობა
|
45 წთ.
|
|
სწავლების საფეხური
|
დაწყებითი
|
|
კლასი
|
მესამე
|
|
საგანი
|
ქართული
|
|
განსაკუთრებული მიდგომის
საჭიროების მქონე მოსწავლეთა რაოდენობა
|
განსაკუთრებული მიდგომის საჭიროების მქონე მოსწავლე არ არის
|
|
თემა:
|
erTi maneTis Sovna
|
|
მიზანი/მიზნები
|
moswavlem SeZlos teqstis
Sinaarsis gageba-gaazreba, personaJis daxasiaTeba; ganuviTardeba
interpretaciis unari.
|
|
ეროვნული სასწავლო გეგმის
მიხედვით მოსაღწევი შედეგები და ინდიკატორები
|
ქართ.დაწყ.(I).2.
Ø ასახელებს ტექსტში ასახულ ფაქტებს, პერსონაჟებს;
ქართ.დაწყ.(I).3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
პირადი
დამოკიდებულების გამოხატვა ტექსტის თემის, მასში განხილული საკითხების მიმართ; მხატვრული ნაწარმოების პერსონაჟ(ებ)ის, მისი/მათი
ქცევის შეფასება და საკუთარი თვალსაზრისის ახსნა.
Ø აღწერს და ახასიათებს პერსონაჟებს თვალსაჩინო ნიშნების მიხედვით;
Ø ავლებს პარალელს მოსმენილ ტექსტში ასახულ ამბავსა და პირად/ლიტერატურულ გამოცდილებას შორის;
ქართ.დაწყ.(I).9.
Ø ასახელებს ნაწარმოების გმირების მოქმედების მოტივს
(რატომ მოიქცა ასე) და აფასებს მათს საქციელს;
|
|
წინასწარი ცოდნა
|
moswavleebs gaaCniaT
teqstis mosmena-gaazrebis, personaJis daxasiaTebisa da kiTxvebis
dasmis elementaruli
unarebi.
|
|
ორგანიზების ფორმა
|
saerTo saklaso,
individualuri
|
|
მსვლელობა
|
aqtivoba 1. klasis organizeba
(2 wT)
aqtivoba 2. gegmis Sedgena (5 wT)
organizaciuli sakiTxis mogvarebis da winare
codnis Semowmebis Semdeg
maswavlebeli sTxovs moswavleebs
daweron nawarmoebis
epizoduri gegma (gegmis Sedgena
maT ukve naswavli aqvT).
aqtivoba 3. personaJebis daxasiaTeba (5 wT)
maswavlebeli sTxovs
moswavleebs, CamoTvalon personaJebi da ramdenime sityviT daaxasiaTon
isini.
aqtivoba 4. kiTxvebis mofiqreba (5 wT)
maswavlebeli sTxovs
moswavleebs, moifiqron ramdenime SekiTxva, romlebsac dausvamdnen TiiToeul personaJs.
aqtivoba
7. cxeli skami (18 wT)
kenWisyris
mixedviT, an maswavleblis an moswavleebis gadawyvetilebiT, irCeva
is,
vinc dajdeba cxel skamze da upasuxebs SekiTxvebs erT-erTi personaJis nacvlad.
yvelaze
originaluri kiTxvis avtori SeiZleba dajdes morigi personaJis
ampluaSi cxel skamze da a. S.
aqtivoba
9. Sejameba (5 წთ)
gakveTilis
bolos moswavleebi msjeloben, romeli pasuxi daamaxsovrdaT yvelaze metad,
romeli
kiTxva moewonaT, romeli wakiTxuli teqstis ganxilvisas gamoiyenebdnen am
aqtivobas
da ratom. ramdenad moewonaT es
aqtivoba.
saSinao davaleba ( 2 წთ)
maswavlebeli moswavleebs
aZlevs saSinao davalebad, daweron erT-erTi personaJis daxasiaTeba.
Sefaseba (3 წთ)
moswavle Sefasdeba imis
mixedviT, ramdenad SeuZlia teqstis Sinaarsis gageba-gaazreba,
ramdenad logikuri da
SemoqmedeiTia moswavlis kiTxvebi da pasuxebi.
|
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
moswavleს SeუZlია
teqstis Sinaarsis gageba-gaazreba, personaJis daxasiaTeba; ganuviTardeba
interpretaciis unari.
|
|
საჭირო რესურსები
|
წიგნი, რვეული, კალამი
|
რეფლექსია
2018-2019 სასწავლო წლის 27 მაისს III კლასში ქართულ ენასა და ლიტერატურაში ჩავატარე ინოვაციური სამოდელო გაკვეთილი, რომელზეც
დაკვირვებას ახორციელებდა შიდა შეფასების ჯგუფი.
გაკვეთილი ითვალისწინებდა ახსნილი მასალის გამოკითხვას. გაკვეთილი წარიმართა წინასწარ შედგენილი გეგმის
შესაბამისად. მის მთავარ მიზანს წარმოადგენდა III კლასის მოსწავლეებს შეძლებოდათ teqstis
Sinaarsis gageba-gaazreba, personaJis daxasiaTeba რითაც ganuviTardeba
interpretaciis unari.
წინარე ცოდნის
გააქტიურების შემდეგ მოსწავლეებმა შეადგინეს
ნაწარმოების გეგმა. კარგად გაართვეს თავი ცხელი სკამის მეთოდის გამოყენებას, რითაც
განუვითარდათ საკუთარი აზრის გამოთქმისა და დასაბუთების უნარი. გაკვეთილის განმავლობაში
ვცდილობდი დავხმარებოდი მოსწავლეებს საჭიროების შემთხვევაში.
გაკვეთილის მიზანი ჩემი აზრით მიღწეულ იქნა.
ჩემი დაკვირვებით ყველა მოსწავლე აქტიურად
იყო ჩართული საგაკვეთილო პროცესში. მათთვის
ძალიან სახალისო და საინტერესო იყო ცხელი სკამის მეთოდი. ჩემი აზრით, მათ წარმატებულად
გაართვეს თავი ამ დავალებებს.
გაკვეთილის
ბოლოს თითოეულ მოსწავლეს მივეცი განმავითარებელი შეფასებები. მოსწავლეებმა ისაუბრეს
იმაზე, თუ რა იყო საინტერესო მათთვის, რა ისწავლეს ამ გაკვეთილზე.
შემდგომი გაკვეთილის
დაგეგმვის დროს ყურადღებას მივაქცევ იმ ფაქტს, რომ გაკვეთილის მსვლელობის დროს შევიტანო
ახალი და მრავალფეროვანი აქტივობები.
შეფასების სქემა
|
ფასდება შემდეგი აქტივობები
|
ვერ ფლობს
|
უჭირს
|
კარგად
აკეთებს
|
|
გამართული და სწორი მეტყველება
|
ვერ იცავს მართლმეტყველების ელემენტრულ წესებს; უჭირს
გამართულად საუბარი.
|
იცავს მართლმეტყველების ელემენტრულ წესებს; მეტნაკლებად
გამართულად საუბრობს
|
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და შემოქმედებითად
იყენებს ენობრივ -გამომსახველობით საშუალებებს.
|
|
საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობა
|
უჭირს დავალებების შესრულება
|
ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში ცდილობს დავალებები
შეასრულოს სწორად.
|
აქტიურად არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში. დავალებებს
ასრულებს სწორად და ადვილად პოულობს შეცდომებს.
|
|
სათქმელის ნათლად და ლოგიკურად გადმოცემა
|
უჭირს სათქმელის ნათლად და გასაგებად გადმოცემა
|
სათქმელს გადმოსცემს გასაგებად
|
სათქმელს გადმოსცემს ნათლად და ლოგიკურად
|
No comments:
Post a Comment