გაკვეთილის გეგმები


                                        სამოდელო გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის ავტორი: 
მარინე ბალაძე

გაკვეთილის ჩატარების დრო: 
27.05.2019
გაკვეთილის ტიპი:
ინოვაციური
გაკვეთილის ხანგრძლივობა
45 წთ.
სწავლების საფეხური
დაწყებითი
კლასი
მესამე
საგანი
ქართული
განსაკუთრებული მიდგომის საჭიროების მქონე მოსწავლეთა რაოდენობა
განსაკუთრებული მიდგომის  საჭიროების მქონე მოსწავლე არ არის


თემა:
erTi maneTis Sovna
მიზანი/მიზნები
moswavlem SeZlos teqstis Sinaarsis gageba-gaazreba, personaJis daxasiaTeba; ganuviTardeba
interpretaciis unari.
ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით მოსაღწევი შედეგები და ინდიკატორები
ქართ.დაწყ.(I).2.
Ø  ასახელებს ტექსტში ასახულ ფაქტებს, პერსონაჟებს;
ქართ.დაწყ.(I).3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
პირადი დამოკიდებულების გამოხატვა ტექსტის თემის, მასში განხილული საკითხების მიმართ; მხატვრული ნაწარმოების პერსონაჟ(ებ)ის, მისი/მათი ქცევის შეფასება და საკუთარი თვალსაზრისის ახსნა.
Ø  აღწერს და ახასიათებს პერსონაჟებს თვალსაჩინო ნიშნების მიხედვით;
Ø  ავლებს პარალელს მოსმენილ ტექსტში ასახულ ამბავსა და პირად/ლიტერატურულ გამოცდილებას შორის;
ქართ.დაწყ.(I).9.
Ø  ასახელებს ნაწარმოების გმირების მოქმედების მოტივს (რატომ მოიქცა ასე) და აფასებს მათს საქციელს;

წინასწარი ცოდნა
moswavleebs gaaCniaT teqstis mosmena-gaazrebis, personaJis daxasiaTebisa da kiTxvebis
dasmis elementaruli unarebi.
ორგანიზების ფორმა
saerTo saklaso, individualuri
მსვლელობა
aqtivoba 1. klasis organizeba  (2 wT)
aqtivoba 2.  gegmis Sedgena   (5 wT)
organizaciuli sakiTxis mogvarebis da winare codnis Semowmebis Semdeg maswavlebeli sTxovs moswavleebs
daweron nawarmoebis epizoduri gegma (gegmis Sedgena
maT ukve naswavli aqvT).
aqtivoba 3.  personaJebis daxasiaTeba   (5 wT)
maswavlebeli sTxovs moswavleebs, CamoTvalon personaJebi da ramdenime sityviT daaxasiaTon
isini.
aqtivoba 4. kiTxvebis mofiqreba  (5 wT)
maswavlebeli sTxovs moswavleebs, moifiqron ramdenime SekiTxva, romlebsac  dausvamdnen TiiToeul personaJs.
aqtivoba 7. cxeli skami    (18 wT)
kenWisyris mixedviT, an maswavleblis an moswavleebis gadawyvetilebiT, irCeva
is, vinc dajdeba cxel skamze da upasuxebs SekiTxvebs erT-erTi personaJis nacvlad.
 yvelaze originaluri kiTxvis avtori SeiZleba dajdes morigi personaJis
ampluaSi cxel skamze da a. S.
aqtivoba 9. Sejameba   (5 წთ)
gakveTilis bolos moswavleebi msjeloben, romeli pasuxi daamaxsovrdaT yvelaze metad,
romeli kiTxva moewonaT, romeli wakiTxuli teqstis ganxilvisas gamoiyenebdnen am aqtivobas
da ratom. ramdenad moewonaT es aqtivoba.
saSinao davaleba  ( 2 წთ)
maswavlebeli moswavleebs aZlevs saSinao davalebad, daweron erT-erTi personaJis daxasiaTeba.

Sefaseba  (3 წთ)
moswavle Sefasdeba imis mixedviT, ramdenad SeuZlia teqstis Sinaarsis gageba-gaazreba,
ramdenad logikuri da SemoqmedeiTia moswavlis kiTxvebi da pasuxebi.

შეფასების კრიტერიუმები
moswavleს SeZlია teqstis Sinaarsis gageba-gaazreba, personaJis daxasiaTeba; ganuviTardeba
interpretaciis unari.
საჭირო რესურსები
წიგნი, რვეული, კალამი


                                                         რეფლექსია
  2018-2019 სასწავლო წლის 27 მაისს III  კლასში  ქართულ ენასა და ლიტერატურაში  ჩავატარე ინოვაციური სამოდელო გაკვეთილი, რომელზეც დაკვირვებას ახორციელებდა შიდა  შეფასების ჯგუფი. გაკვეთილი ითვალისწინებდა ახსნილი მასალის გამოკითხვას.  გაკვეთილი წარიმართა წინასწარ შედგენილი გეგმის შესაბამისად. მის მთავარ მიზანს წარმოადგენდა III კლასის მოსწავლეებს შეძლებოდათ  teqstis Sinaarsis gageba-gaazreba, personaJis daxasiaTeba რითაც  ganuviTardeba
interpretaciis unari.
 წინარე ცოდნის გააქტიურების შემდეგ  მოსწავლეებმა შეადგინეს ნაწარმოების გეგმა. კარგად გაართვეს თავი ცხელი სკამის მეთოდის გამოყენებას, რითაც განუვითარდათ საკუთარი აზრის გამოთქმისა და დასაბუთების უნარი. გაკვეთილის განმავლობაში ვცდილობდი დავხმარებოდი მოსწავლეებს საჭიროების შემთხვევაში.
     გაკვეთილის მიზანი ჩემი აზრით მიღწეულ იქნა. ჩემი დაკვირვებით  ყველა მოსწავლე აქტიურად იყო ჩართული საგაკვეთილო პროცესში.    მათთვის ძალიან სახალისო და საინტერესო იყო ცხელი სკამის მეთოდი. ჩემი აზრით, მათ წარმატებულად გაართვეს თავი ამ დავალებებს.
  გაკვეთილის ბოლოს თითოეულ მოსწავლეს მივეცი განმავითარებელი შეფასებები. მოსწავლეებმა ისაუბრეს იმაზე, თუ რა იყო საინტერესო მათთვის, რა ისწავლეს ამ გაკვეთილზე.
  შემდგომი გაკვეთილის დაგეგმვის დროს ყურადღებას მივაქცევ იმ ფაქტს, რომ გაკვეთილის მსვლელობის დროს შევიტანო ახალი და მრავალფეროვანი აქტივობები.

                                                შეფასების   სქემა

ფასდება შემდეგი აქტივობები

ვერ ფლობს


 უჭირს

 კარგად აკეთებს

გამართული და სწორი მეტყველება


ვერ იცავს მართლმეტყველების ელემენტრულ წესებს; უჭირს გამართულად საუბარი.
იცავს მართლმეტყველების ელემენტრულ წესებს; მეტნაკლებად გამართულად საუბრობს
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და შემოქმედებითად იყენებს ენობრივ -გამომსახველობით საშუალებებს.
საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობა
უჭირს დავალებების შესრულება
ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში ცდილობს დავალებები შეასრულოს სწორად.
აქტიურად არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში. დავალებებს ასრულებს სწორად  და ადვილად პოულობს შეცდომებს.
სათქმელის ნათლად და ლოგიკურად გადმოცემა
უჭირს სათქმელის ნათლად და გასაგებად გადმოცემა
სათქმელს გადმოსცემს გასაგებად
სათქმელს გადმოსცემს ნათლად და ლოგიკურად



No comments:

Post a Comment